Login
แปล - บททดสอบ Harley-Davidson 2010 CVOs FAT BOB  (อ่าน 3911 ครั้ง)

vrod raider

  • Electra Glide Classic
  • ******
  • กระทู้: 1,951
  • ขี่ๆไปเถอะ ยังมีแรงก็ขี่ไป
  • ดูรายละเอียด
แปล - บททดสอบ Harley-Davidson 2010 CVOs FAT BOB
« เมื่อ: ตุลาคม 15, 2009, 11:05:57 AM »
Credit - คนเขียนบทความ Andrew Cherney
Credit picture - Photography by Tom Riles, Brian J. Nelson
คำขออภัยของผู้แปลบทความ - อาจแปลได้ไม่ตรงและเพื่ออรรถรส ต้องแปลให้เพี้ยนนิดหน่อยเพราะ มุขตลกฝรั่ง คนไทยไม่ขำ บางทีพี่แกแพร่มมากเกินผมก็ตัดออกไป ต้องออกแนวหยาบๆนิดหนึ่ง เพราะไม่ได้แปลเพื่อการค้า แต่แปลเอามันส์ ขออภัยไว้ ณ ทีนี้ด้วยครับ 555+


สวัสดีครับ เรามาต่อ คันต่อไปกันเลยครับ เพื่อไม่เสียเวลา

'Bob's Your Uncle

บ๊อบไหน ตาลุงบ๊อบไง๊

Like the inappropriately bawdy uncle (on your Dad's side) who's more interested in a good laugh at Aunt Ethel's expense than acting his age at the family reunion, the CVO Fat Bob is way more fun than any other guest here; the taut, smooth combo of an FX front end coupled with Big Twin grunt and jammed onto a Dyna chassis makes for a rollicking good time in the twisties, the freeway-really anywhere.


บราๆ อารัมบทเยอะจริงพ่อ - -" เอาเป็นว่า ตาคนเขียนเพ้อเจ้อนิดๆ 555+ ยังไงก็ดีเค้าบอกว่า FAT BOB ให้อารมณ์ดิบๆ ลื่นๆ ด้วย หน้าของรุ่น FX เครื่องโตๆ ตามด้วยโครงรถของ Dyna ทำให้ เวลาต้องการจะพริ้วก็พริ้วได้ดี จะไปแบบยาวๆ ก็ไหลลื่น ประมาณนั้น



Wide, muscular and just a tad alien (c'mon with those front headlights), the 2010 CVO Fat Bob makes a swift return to its more subtle, sinister roots with a new finish called Midnight Pearl. The trick plating process is applied to the headlight shell, derby cover, fender strut covers and various other components, and it's a welcome change from last year's CVO 'Bob, which Bartels called out as a "thug (in) a sequined dress, garish lipstick, clear heels, and glitter", thanks to its flamboyant paint job. Welcome home, Bob.

หนาๆบึกๆ หน้าตาประหลาดแบบ มะนาวต่างดุด ( ดูไฟหน้าสิครับ)  แต่ 2010 FATBOB  กลับทำให้มันดูหน้าตาหล่อล้ำฉลาดไฉไลได้อย่างไว  เฉดสีใหม่มิดไนท์มุก ทำให้ดูขลังอย่างร้ายกาจ  นี่ไงสีแบบนี้



ไฟหน้าโครมดำ

 

ก็เอาไปใส่ในหลายๆจุดด้วยกันนะครับ เช่น รางหลัง

 

เป็นต้น ก็ถือว่ามีการเล่นลูกเล่นที่ต่างออกไปจากเดิมจากปีที่แล้ว แถมชุดสีที่เจ็บ



Big news (well, sorta) on the 'Bob this year is a brown distressed leather seat available in a two-piece convertible configuration that can be swapped to a solo setup. Problem with that was, that with the Satin Pewter color option, the machine ended up looking so dang rustic we couldn't help but dub it "The Eddie Bauer Bike".
ข่าวใหญ่เจ้าเอ้ย ตาบ๊อบปีนี้ แกนุ่ง เอ้ย มีเบาะใหม่ สีน้ำตาลสวย 2ชิ้น แถมเป็นแบบคล้ายๆกับ Softail คือเบาะถอดได้ นั่งซ้อนได้ นั่งเดี่ยวก็ดี แต่มีปัญหานิดนึงตรงที่ .... ไอ้เจ้าสีซาตินด้าน ทำออกมาดันไปเหมือน เสื้อผ้าของ Eddie Bauer มันคือ The Eddie Bauer Bike ไปซะนี่



เสื้อของ Eddie


Luckily, Bob also gets a powder-coated Granite finish on the 110 cubic inch powertrain to help reassert his masculinity, while a high performance clutch with hydraulic actuation makes shifting a breeze. New chrome and rubber rear fender protectors, diamond black accents on the speedo, tach and a color-matched chin spoiler and custom color frame and swingarm round out the cosmetic strokes

ถือว่าโชคดี ที่ ตาบ๊อบนี่ มีการทำสีกราไนท์ที่ตัวเครื่องเป็นสิ่งที่เน้นย้ำว่า ของมันแรงนะครับเจ้านาย ไฮโดรลิคครัชเบาหวิวราวปุยนุ่น  เปลี่ยนเกียร์ได้แผ่วเบาอย่างกับสายลม  บังโคลนหลังใหม่  เสริมหล่อกันด้วย

Diamond set


ไฟท้าย LED ไฟเลี้ยว โครมดำ



อื่นๆอีกมากมายคณานับ

Standard issue CVO touches include internal wiring on the 1.25 inch handlebar, and the return of the powder coated Fang wheels as well as the Heavy Breather Air Intake. And let's not forget that ultra-cool Tommy Gun 2-into-1-into-2 exhaust with chrome blunt cut mufflers and black header pipe. The bars are low-rise, with a neutral, easy-to-reach position.

มาตรฐาน CVO แฮนด์ 1.25 นิ้วพร้อมด้วยการเดินสายไฟภายใน พร้อมกับการกลับมาของ powder coated Fang ล้อทำสีเพาเดอร์และชุบโครมเก๋ไก๋




ตามด้วย ของโหด



และที่เด่นสะดุด ไม่น่าจะลืมไปได้ คือ ท่อไอเสียสุดเจ๋ง แบบ 2-1-2 ท่อไอ้ปืนโต



แฮนด์เป็นแบบทรงต่ำ เป้นธรรมชาติ ทำให้การจับแฮนด์ได้ระยะกระชับพอดี



Out on the road, I couldn't feel any significant changes from last year's model and was happy to wring out a fairly plush ride most of the time. Still, the bike had a tendency to bottom out on the big dips, no doubt a result of just 2.13 inches of available rear wheel travel. You have to wrestle Bob through initial turn-ins in the bends as well, but once leaned over, the bugger tracks as well as any Union Pacific locomotive.

เมื่อขี่บนถนน ผู้ทดสอบบอกว่า ไม่ได้รู้สึกแตกต่างไปจาก 2009 เลย ก็ยังมีความสุขในการขับขี่เช่นเดิม ยังไงก็ตาม รถออกจะกระด้างนิดหน่อยด้านหลังเพราะ โช๊คยุบตัวแค่ 2.13 นิ้ว

ใครที่คิดจะขี่เจ้านี่ ต้องออกแรงนิดหน่อยในการเข้าโค้ง แต่เมือเข้าทางปกติ รถก็แล่นได้นุ่มสบายๆเหมือนรถไฟที่อยู่บนรางยังไงยังงั้น
 
The 110-inch Twin Cam engine is a perfect match for the Fat Bob's 719 lb. tonnage, and actually feels like a nicely modded big-bore motor here. The long-stroke 110 engine makes most of its power down low and likes to be short-shifted, but once you add in H-D's Heavy Breather high-flow element and freer-flowing mufflers along with the positive-shifting Cruise Drive 6-Speed tranny, the result is big fun with plenty of power on tap. Because of a stiffer clutch spring (due to the larger motor), the Fat Bob uses a hydraulic clutch to allow for easier actuation at the lever, and that top gear makes for easy cruising in low revs for all legal highway speeds.

เครื่อง 1800 CC รึ 110 คิวบิกนิ้ว เป็นอะไรที่เข้าขาลงตัวที่สุดแล้วกับตาบ๊อบ ด้วยน้ำหนักที่พอฟัดพอเหวี่ยงกัน เครื่อง 1800 ที่มีช่วงชักยาวนี่ออกจะหนืดๆ ไปหน่อยแต่ ตาบ๊อบก็มี ท่อไอดีที่ใหญ่ ท่อไอเสียที่ระบายไอได้ดีเป็นเลิศ รวมไปถึงระบบ เกียร์ 6เกียร์  ผลที่ได้คือ แรงโคตร....

เครื่องที่ใหญ่มากทำให้ครัชสายจะใช้งานได้ไม่ดี มีหนืด  เลยเปลี่ยนมาใช้ ครัชน้ำมัน ทำให้บีบเปลี่ยนเกียร์ได้ง่ายดายยิ่งขึ้น

เมื่อยู่บนไฮเวย์ เกียร์สูงๆ จะทำให้ขี่ได้เรื่อยๆ ที่รอบต่ำๆแต่ความเร็วได้ตามกำหนดของกฎหมาย

สรุป ของมันดีนะพี่น้อง แรงมันเหลือ 5555+

With a neutral riding position, mid-length rides are a cakewalk. The seat is somewhat hard, but offers good support and the forward controls tend to favor those of long inseam. With the Fat Bob's chunky 16-inch front wheel, relatively light weight and a 29-degree steering head angle, and you can see why this bike's overall personality is really pretty appealing...unless you're a staunch traditionalist.

ด้วยท่านั่งที่เป็นธรรมชาติ ขี่ระยะทางกลางๆ นี่เป็นขนมไปเลย  ส่วนที่นั่งอะเหรอ แข็งไปนิดแต่กระชับก้นดีมาก  ตาบ๊อบอ้วนมี ล้อหน้า 16 นิ้ว มุมคอ 29 องศาทำให้มีน้ำหนักที่เบาเวลาเลี้ยว


สรุปจากผู้ทดสอบ - โดยรวมเป็นรถที่สวยมากคันหนึ่ง มีเสน่ห์ใช้ได้ เว้นแต่คุณจะเป้นพวกอนุรักษ์ของเก่า ... 







สนนราคา ล่าสุด ที่ Power FatBOB CVO  1,800,000 บาทครับ  เทียบกับ ตัวธรรมดา ปี 2010 1,150,000 บาท




 
« แก้ไขครั้งสุดท้าย: ตุลาคม 16, 2009, 08:59:03 AM โดย vrod raider »
ขี่ไปวันๆ ไปไหนก็ได้ที่ใจอยากไป สายลม แสงแดด สายฝน

ไม่มีจุดหมาย ไปเรื่อยๆ เหนื่อยก็พัก

อ่าน Blog ของผมด้วยน๊า  ชอบใจก็เม้นไปเลย ไม่ชอบใจก็เม้นแรงๆเลย จะได้พัฒนาสิ่งที่ดีสู่ชีวิต

นัยหมู

  • Sportster 1200 R
  • *****
  • กระทู้: 271
  • ดูรายละเอียด
Re: แปล - บททดสอบ Harley-Davidson 2010 CVOs FAT BOB
« ตอบกลับ #1 เมื่อ: ตุลาคม 15, 2009, 11:16:02 AM »
 pray
มีเพื่อน สร้างมิตรแท้ ดีกว่าสร้างศัตรู

AnanDuang

  • Electra Glide Classic
  • ******
  • กระทู้: 1,745
  • ดูรายละเอียด
Re: แปล - บททดสอบ Harley-Davidson 2010 CVOs FAT BOB
« ตอบกลับ #2 เมื่อ: ตุลาคม 15, 2009, 11:23:32 AM »
อืมมันเป็นอย่างสั้นติ้

 

Powered by SMF 2.0.10 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC | Thai language by ThaiSMF || ©2005-2015 HD-Playground. All rights reserved. By Cycle Culture Ltd.Part. T: 02-320-0033