Login
แปล - บททดสอบ Harley-Davidson 2010 CVOs Street Glide  (อ่าน 5159 ครั้ง)

vrod raider

  • Electra Glide Classic
  • ******
  • กระทู้: 1,951
  • ขี่ๆไปเถอะ ยังมีแรงก็ขี่ไป
  • ดูรายละเอียด
แปล - บททดสอบ Harley-Davidson 2010 CVOs Street Glide
« เมื่อ: ตุลาคม 16, 2009, 08:41:42 AM »
Credit - คนเขียนบทความ Andrew Cherney
Credit picture - Photography by Tom Riles, Brian J. Nelson
คำขออภัยของผู้แปลบทความ - อาจแปลได้ไม่ตรงและเพื่ออรรถรส ต้องแปลให้เพี้ยนนิดหน่อยเพราะ มุขตลกฝรั่ง คนไทยไม่ขำ บางทีพี่แกแพร่มมากเกินผมก็ตัดออกไป ต้องออกแนวหยาบๆนิดหนึ่ง เพราะไม่ได้แปลเพื่อการค้า แต่แปลเอามันส์ ขออภัยไว้ ณ ทีนี้ด้วยครับ 555+

-------------------------------------------------------------------------------------------------

สวัสดีครับ เหล่าสาวก HD และท่านผู้อ่านที่กำลังศึกษาข้อมูลรถ Harley วันนี้ขอเสนออีกรุ่น Street Glide CVO




Takin' it to the Street

Making its debut on the CVO stage for 2010 is the Street Glide. The tuned and tricked out version of Harley's popular hot-rod bagger is powered by the same Twin Cam 110 found on the other CVO bikes, rubber-mounted to the frame and churning out 115 ft-lbs of torque (claimed) at 3750 rpm with a 6-speed Cruise Drive tranny taking it to the wheel.


ถึงเวลาร่อนบนถนน...

ได้เวลาออกรุ่น Street Glide คัสตอม 2010 กันซะที  เป็น Hot Rod ที่แบกกระเป๋ามาด้วย ใช้เครื่องตัวแรงเช่นกัน 1800 CC เครื่องมียางแท่นเครื่อง ทำแรงบิดได้ 115 ฟุต ปอนด์ ที่ 3750 รอบต่อนาที รวมไปถึงเกียร์ 6สปีด



The Glide rocks a lean profile behind a fork-mounted "batwing" fairing with a smoked low profile wind deflector (even Harley doesn't bother to call it a shield) and solo headlamp, slammed and trimmed front fender and hard saddlebags with just a small passenger backrest rather than a trunk. Forward-bias floorboards make for very accommodating ergonomics.

เน้นเรื่องความเพรียวเป็นหลัก เจ้าปีกค้างคาวที่ยึดติดไว้กับโช๊คคู่หน้า พร้อมด้วย ชิวกันลมสีดำรมควันทรงต่ำ โคมไฟเดี่ยว บังโคลนหน้าที่สวยและกระเป๋าหลัง ที่นั่งของคนซอ้นรวมทั้งที่พิงหลัง แทนที่จะมีกล่องหลัง ที่พักเท้าหน้าเป้นแบบ Forward ทำให้เหมาะสมกับสรีระผู้ขับขี่

เจ้าค้างคาว


กระเป๋าหลัง


บังโคลนหน้า



Making their first appearance are black 18-inch Agitator wheels with a seven spoke design and contrast chrome highlights. Floating front brake rotors match the wheels, naturally. If nothing else, the Glide is truly a looker. But more than that, Harley wanted us to note the Glide's new extended saddlebags, which now have a one-piece full-depth design offering increased capacity over the standard bags. The color-matched locking latches eliminate visual clutter, as does a new color-matched rear fascia panel filling in the space between each saddlebag and the rear fender. That totally custom bit incorporates new LED stop/turn/taillights for a super-clean and flush appearance

สิ่งที่สะดุดตาอย่างแรกคือ ล้อ 18 นิ้ว สีดำก้าน 7แฉก มีแทรกด้วยการเน้นโครมเมี่ยมทำให้ดูน่ามอง


จานเบรค Floating ที่ออกแบบมาได้อย่างลงตัวเข้ากับล้อได้อย่างสวยเป็นธรรมชาติ ส่วนกระเป๋าหลังได้ทำการขยายให้ใหญ่ขึ้นมากกว่ารถสแตนดาร์ดโดยเพิ่มส่วนของความลึก และไฟท้ายออกแบบมา ทันสมัย เป็น LED ดูสะอาดตามาก



You'll also find new hydraulic rear shocks with 40mm pistons and 14mm rods, said to offer optimized rebound and damping (though with just 2 inches of travel out back, they have their work cut out for them). Preload can be adjusted by hand via a convenient knob just behind the left saddlebag. The custom, low profile seat and matching backrest pad also emphasize the sleek silhouette. Standard ABS brakes, electronic cruise control, an H-D factory security system and a 40 watt Harmon Kardon Advanced Audio system round out the long list of premium amenities found on this CVO machine.

จะพบ โชคไฮโดรลิค 40มิล ก้าน 14 มิล ระยะยุบตัว 2 นิ้วที่ด้านหลังทำให้เกิดความนุ่มหนึบและสามารถปรับความหนึบและรองรับน้ำหนักบรรทุกได้ด้วยการปรับที่ตัวหมุนปรับทางกระเป๋าซ้าย ในรุ่นนี้เบาะนั่งทรงต่ำพร้อมด้วยที่พักหลังทำให้ดูจี๊ดขึ้นได้อีก เบรค ABS ครูซคอนโทรน กันขโมย และวิทยุ 40 watt harman kordon ( ใครที่เล่นเครื่องเสียงอยู่จะรู้ว่าของเค้าวัตต์เต็มจริงๆไม่ใช่ หวัดชิ้ว)เป็นอุปกรณ์มาตรฐาน ยังมีของอีกหลายรายการที่เป็นของ Premium ที่ไม่ได้พูดถึง

ของทุ่มทุนสร้างจริงๆ ... ไม่แปลกที่จะแพง- Commentผู้แปล

Though the engine is the same for all 2010 CVOs, I was still impressed with how much linear power the Twin Cam 110 mill cranks out on the Street Glide. Compared with the Ultra, the slightly slimmer CVO Glide makes that 110 motor feel positively spirited. The non-counterbalanced, rubber-mounted engine shakes a bit at idle, but once you roll over 1100 RPM, the ride is as smooth as silk. The sixth gear too, is a godsend on the interstate: even in top gear, the bike pulls with aplomb way beyond 90 mph, and cruising down the interstate beyond legal speeds is child's play. Fueling is flawless, and response from the throttle-by-wire system is sharp indeed

ถึงแม้ว่าเครื่องจะเป็นเครื่องเดียวกันกับ CVO ตัวอื่นๆ แต่ผู้ทดสอบก็ยังคงประทับใจในขุมพลัง 110 แคมคู่ที่อยู่ในรถรุ่นนี้ เมื่อเทียบกับพี่ยักษ์ใหม่อยู่ Ultra glide ทำให้ Street Glide ตัวนี้วิ่งได้อารมณ์ดีมาก เครื่องไม่มีตัวสร้างความสมดุลแต่มียางแท่นเครื่องมาให้ เครื่องจะสั่นพอสมควรเมื่อเดินเบา แต่เมื่อเร่งไปที่ 1100 รอบต่อนาทีแล้ว เครื่องจะนิ่งเดินเรียบมาก

ที่เกียร์ 6 เหมือนพระเจ้าสร้างมาให้กับการขับขี่ข้ามรัฐจริงๆเลย ถึงแม้ว่าจะวิ่งในเกียร์สูงก็เถอะ รถคันนี้ก็ยังสามรถมีแรงบิดกระชากได้ตามใจสั่ง ความเร็วตามกฎหมายนะเหรอ มันของเด็กๆเค้าขับกันไปเลยทีเดียว ไหลลื่นโดยเฉพาะ คันเร่งระบบไฟฟ้า บิดปุปมาปัป ทันใจมาก

Ergonomically, the Glide is made-to-order for my 5-foot-7-inch frame. The reach from seat to bars and seat to floorboards is spot-on and the slightly sculpted saddle was comfy throughout my relatively short journey. Harley's intuitive, new-gen ABS system continues to inspire heaps of confidence in tricky braking situations, and the Harmon Kardon audio made the ride down Pacific Coast Highway seem positively cinematic

ตามหลัก สรีระ รถรุ่นนี้สั่งทำให้เข้ากับความสูงของผู้ขับขี่ได้อีกด้วย ทำให้การวางขา การนั่งต่างๆเข้าล๊อกได้อย่างพอดี ทำให้เกิดความสะบายในการขับขี่

เบาะคัสตอม


ระบบเบรค ABS ได้รับการออกแบบใหม่ ดีกว่าเดิม รับมือได้ทุกสถานการณ์ เครื่องเสียงที่ดีเยี่ยม ทำให้การเดินทางมีบรรยากาศที่ดีมากๆ

The only concerns I might have are regarding long-haul wind protection and rear suspension; I experienced the occasional face-full of wind buffeting from the low fairing on the open road, and as you can imagine with such short travel shocks (adjustable preload or not), the bottom would occasionally hit on deep potholes. Other than that, there just isn't too much for me to criticize on the 2009 Street Glide.

แต่ก็ยังมีข้อน่ากังวลอยู่บ้าง ในเรื่องของลมที่เข้ามาเวลาขับขี่ เพราะ ชิวหน้าเป็นทรงต่ำ และอีกเรื่องคือ เรื่องของ โช๊คหลัง ระยะยุบตัวน้อยเกินไป กลัวว่า ก้านจะไปกระแทกแค่นั้นละ

Production of the 2010 CVO Street Glide will be limited to 3500 units.

มีเพียง 3500 คันเท่านั้น ใครสนใจ จองด่วนนนนนนน





Specification






สนนราคา ล่าสุดที่เข้าไปถาม Power Station มา 2,080,000 บาท เทียบกับราคารถสแตนดาร์ด 1,475,000 บาท สนใจสอบถามกันเอาเองนะครับ



 
« แก้ไขครั้งสุดท้าย: ตุลาคม 16, 2009, 09:00:03 AM โดย vrod raider »
ขี่ไปวันๆ ไปไหนก็ได้ที่ใจอยากไป สายลม แสงแดด สายฝน

ไม่มีจุดหมาย ไปเรื่อยๆ เหนื่อยก็พัก

อ่าน Blog ของผมด้วยน๊า  ชอบใจก็เม้นไปเลย ไม่ชอบใจก็เม้นแรงๆเลย จะได้พัฒนาสิ่งที่ดีสู่ชีวิต

kitcamp

  • Electra Glide Standard
  • *****
  • กระทู้: 1,148
  • H-D IT"S FIRST MY BIKE ....
  • ดูรายละเอียด www.kitcamp.com
Re: แปล - บททดสอบ Harley-Davidson 2010 CVOs Street Glide
« ตอบกลับ #1 เมื่อ: ตุลาคม 16, 2009, 11:47:46 AM »
 worship   ขอบคุรสำหรับข้อมุลครับพี่  แค่ สีแดงธรรมดา ก็สวย สุดๆแล้ว



ต้องรีบไปจอง อิอิ   headbang

 

Powered by SMF 2.0.10 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC | Thai language by ThaiSMF || ©2005-2015 HD-Playground. All rights reserved. By Cycle Culture Ltd.Part. T: 02-320-0033