Harley Davidson Playground Forum

General Talk => Vehicle Talk => ข้อความที่เริ่มโดย: Jesse Ou ที่ พฤษภาคม 20, 2011, 09:31:58 AM

หัวข้อ: ???? เชื่อหรือไม่ Harley เคยออกรถที่เป็นเพลาขับ ???? (Shaft Driven)
เริ่มหัวข้อโดย: Jesse Ou ที่ พฤษภาคม 20, 2011, 09:31:58 AM


ครั้งหนึ่ง Harley เคยทำรถที่ใช้เพลาขับออกมา .... แต่เอ๊ะ ทำไมไม่ทำต่อนะ  ::)

Did you know Harley-Davidson built a shaft-driven Motorcycle? Yes sir!
In the 1940's Harley-Davidson built the shaft-driven XA model for desert warfare.
Venture to the H-D Museum in Milwaukee to find other rare motorcycles like the XA.



[ Invalid YouTube link ]
หัวข้อ: Re: ???? เชื่อหรือไม่ Harley เคยออกรถที่เป็นเพลาขับ ???? (Shaft Driven)
เริ่มหัวข้อโดย: cops ที่ พฤษภาคม 20, 2011, 09:35:04 AM
เข้าใจสรรหามาให้ชมจิงๆคุณอู๋..อยากไปอยู่ในสมัยนั้นจัง   headbang thumbsup
หัวข้อ: Re: ???? เชื่อหรือไม่ Harley เคยออกรถที่เป็นเพลาขับ ???? (Shaft Driven)
เริ่มหัวข้อโดย: เหน่ง 100 ปี ที่ พฤษภาคม 20, 2011, 09:52:36 AM
เป็นความรู้ใหม่  headbang
หัวข้อ: Re: ???? เชื่อหรือไม่ Harley เคยออกรถที่เป็นเพลาขับ ???? (Shaft Driven)
เริ่มหัวข้อโดย: siamhd ที่ พฤษภาคม 20, 2011, 10:06:08 AM
HARLEY รุ่น XA

เห็นเค้าว่าเป็นรถที่เยอรมันผลิตใช้หนี้สงครามโลก  ผิดถูกไม่รู้นะครับ 555
หัวข้อ: Re: ???? เชื่อหรือไม่ Harley เคยออกรถที่เป็นเพลาขับ ???? (Shaft Driven)
เริ่มหัวข้อโดย: makky ที่ พฤษภาคม 20, 2011, 03:06:08 PM
เด้งดี จัง
หัวข้อ: Re: ???? เชื่อหรือไม่ Harley เคยออกรถที่เป็นเพลาขับ ???? (Shaft Driven)
เริ่มหัวข้อโดย: BUNGCUSTOM ที่ พฤษภาคม 20, 2011, 03:16:39 PM


ครั้งหนึ่ง Harley เคยทำรถที่ใช้เพลาขับออกมา .... แต่เอ๊ะ ทำไมไม่ทำต่อนะ  ::)

Did you know Harley-Davidson built a shaft-driven Motorcycle? Yes sir!
In the 1940's Harley-Davidson built the shaft-driven XA model for desert warfare.
Venture to the H-D Museum in Milwaukee to find other rare motorcycles like the XA.



[ Invalid YouTube link ]

พี่คนนี้มีแต่ความรู้มาฝากทุกที..ผมชอบอย่างแรง.. thumbsup thumbsup thumbsup number1
หัวข้อ: Re: ???? เชื่อหรือไม่ Harley เคยออกรถที่เป็นเพลาขับ ???? (Shaft Driven)
เริ่มหัวข้อโดย: Bung Ron ที่ พฤษภาคม 21, 2011, 01:20:04 AM
ผมก็เพิ่งจะรู้นี่แหละพี่ frustrated frustratedขอบคุณสำหรับข้อมูลครับ number1 thumbsup thumbsup thumbsup worship
หัวข้อ: Re: ???? เชื่อหรือไม่ Harley เคยออกรถที่เป็นเพลาขับ ???? (Shaft Driven)
เริ่มหัวข้อโดย: Jesse Ou ที่ พฤษภาคม 21, 2011, 01:46:48 AM


ครั้งหนึ่ง Harley เคยทำรถที่ใช้เพลาขับออกมา .... แต่เอ๊ะ ทำไมไม่ทำต่อนะ  ::)

Did you know Harley-Davidson built a shaft-driven Motorcycle? Yes sir!
In the 1940's Harley-Davidson built the shaft-driven XA model for desert warfare.
Venture to the H-D Museum in Milwaukee to find other rare motorcycles like the XA.



[ Invalid YouTube link ]

พี่คนนี้มีแต่ความรู้มาฝากทุกที..ผมชอบอย่างแรง.. thumbsup thumbsup thumbsup number1




จริงๆๆแล้วมีข้อมูลเชิงลึกอีกเพียบครับ...เอ๊ะ ไงเนี่ย
ขอบคุณครับ ;D


หัวข้อ: Re: ???? เชื่อหรือไม่ Harley เคยออกรถที่เป็นเพลาขับ ???? (Shaft Driven)
เริ่มหัวข้อโดย: Jesse Ou ที่ พฤษภาคม 22, 2011, 10:08:53 AM



1942 Harley-Davidson XA and
Indian 841 Popular Science Article

Apparently — in 1942, during World War II — an American magazine could not note that Harley-Davidson's XA was substantially a copy of the German-made BMW R71.
No mention of this fact was included in the article below.


(http://bmwdean.com/xa-0.jpg)

(http://bmwdean.com/xa-1.jpg)

(http://bmwdean.com/xa-2.jpg)

(http://bmwdean.com/xa-3.jpg)

(http://bmwdean.com/xa-4.jpg)

(http://bmwdean.com/xa-5.jpg)

หัวข้อ: Re: ???? เชื่อหรือไม่ Harley เคยออกรถที่เป็นเพลาขับ ???? (Shaft Driven)
เริ่มหัวข้อโดย: Jesse Ou ที่ พฤษภาคม 22, 2011, 10:16:56 AM


During World War II, the U.S. Army asked Harley-Davidson to produce a motorcycle as good as BMW's side-valve R71.
So Harley copied the BMW, simply converting metric measurements to inches, and produced the shaft-drive 750cc 1942 Harley-Davidson XA.
Even though about 1,000 were made, the motorcycle never saw service.

(http://bmwdean.com/harley42.jpg)



“Blame the Jeep”

“That’s why this bike never made it into full production -- and why, incidentally, military motorcycles of any kind fell out of favor during World War II. But that’s getting ahead of the story.
“Back in the early 1940s, the U.S. Army asked Harley-Davidson to design a next-generation military motorcycle. The company was already producing the WLA, based on its traditional 45-degree V-twin. But the Army wanted a bike with one feature the WLA didn’t have: shaft drive. For its target, Harley chose another well-developed military bike -- BMW’s R75, then in use by the German Army. Harley’s version, the XA, was a near duplicate, right down to the flat-twin engine.” (Note: Harley-Davidson copied the R71, not the R75.)

“The Army ordered a test batch of 1,000 XAs. At the same time, the military also asked Indian to make a 750cc shaft-drive twin, and it came up with a 90-degree V-twin design much like recent Moto Guzzis. The idea was to put both new machines through their paces, and award a lucrative military contract to the winner.

“The XA prototypes ... had a few significant developments beyond the copied engine. Breaking with H-D tradition, the throttle was on the left end of the bars and the hand clutch on the right, as specified by the Army. A massive rear rack would carry a then-lightweight 40-pound radio. And, starting in 1943, the XA also sported the company’s first telescopic fork. Mechanically, the large cooling fins stuck straight out in the breeze, reportedly keeping the XA’s oil temperature 100 degrees cooler than a standard Harley 45. At 4,600 rpm, the side-valve engine put out a claimed 23 horsepower.

“While the Army dragged its feet on picking a winner between the Harley and the Indian, the H-D factory looked for other potential uses for the XA motor, including sidecar rigs, snowmobiles, and even powering a 1,000-pound mini version of the Jeep called the Peep. None of the projects worked out.

“Eventually, the Army finished its testing, and decided that neither new bike would be built. Instead, they (sic) bought several thousand more Harley WLAs. Mostly, though, the U.S. military decided to hitch its hopes to a vehicle that could go through anything, didn’t tip over, and required very little training to operate -- the Jeep.

“The XA motor, despite its workable design, fizzled. Thus ended the Harley XA project -- and the idea of a tactical military motorcycle.”


(http://bmwdean.com/xa-ama.jpg)

หัวข้อ: Re: ???? เชื่อหรือไม่ Harley เคยออกรถที่เป็นเพลาขับ ???? (Shaft Driven)
เริ่มหัวข้อโดย: โอเล่ดอย ที่ พฤษภาคม 23, 2011, 09:27:29 AM
ขอบคุณสำหรับความรู้ใหม่ครับ

ดูไปดูมา เครื่องหน้าตาเหมือนรถ Ural เลยแฮะ
หัวข้อ: Re: ???? เชื่อหรือไม่ Harley เคยออกรถที่เป็นเพลาขับ ???? (Shaft Driven)
เริ่มหัวข้อโดย: โอซัง48 ที่ พฤษภาคม 23, 2011, 05:32:03 PM
ขอบคุณครับพี่อู๋! สำหรับความรู้ดีๆ  pray [คิดไม่ผิดจริงๆที่ผมเป็น "แฟนคลับ"ท่านนายอำเภอ] 555 thumbsup